Enkla regler för att lyckas

Finns mycket tips & råd hur man lyckas. Tagit ur min xtravaganzabok;

1. Jag väljer själv att äta Det finns inget fusk, dåligt samvete eller skuld. Det har vi ingen nytta av. Registrera ditt beteende, diskutera med dig själv, ställ frågor.
- Vad hände när jag valde att göra så här?
- Vad kan jag lära av det?
- Hur väljer jag att göra nästa gång?

2. Jag väljer själv och tar konsekvenserna av mitt handlande Det finns inget som heter förbjudet eller otillåtet. Har du bestämt dig? Ge dig inte in i förhandling med dig själv,
 - En liten bit kan jag väl äta?
- Men om jag bara äter lite mer och ger mig ut och springer kan jag väl äta det här?
- Ja men lite roligt måste man få ha!
Vem är det du lurar? Det är klart du ska ha roligt, träna bara på att ha roligt utan mat.

3. Jag har bestämt mig Det finns inget som heter "försöka"
Har du bestämt dig? Annars är det ingen idé.

4. Jag fokuserar på resultatet Ta fram en bild på dig själv som smal. Det skapar positiva känslor och programmerar din hjärna åt det håll du ska. Ha inga foton på dig själv som överviktig på kylskåpet. Det fungerar som en nagativ målbild och skapar olustkänslor som du riskerar att bota med mat.

5. Jag är en person som fram till idag har valt att vara.. Det finns inget som heter; " Jag jag är en person sin inte kan/alltid göra/klarar av" Det är begränsande föreställningar som hindrar din utveckling. Formulera om orden och se vad som händer med dina tankar.

6. Jag är beredd att lägga ner energi och tid på min förändring Alla förändringar har ett pris, de kommer inte gratis. Om du fortsätter som du gjort tidigare så får du samma resultat som förut. Vill du ha nytt resultat får du göra nya saker. Att förändra vanor kräver energi, fokus och uthållighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0